Spravodajstvo

Železnice chcú menej zamestnancov na troch tratiach. Ubudnúť majú stovky ľudí

Analytici z ministerstva financií pre naše železnice v roku 2019 predpovedali nepriaznivú budúcnosť. Podľa prognózy ekonómov mal byť rok 2023 pre správcu infraštruktúry z finančnej stránky priam „apokalyptickým“. Náklady na prevádzku totiž nekontrolovane rástli a situácia mala kulminovať práve v súčasnosti.

Útvar hodnoty za peniaze preto Železniciam Slovenskej republiky predpísal diétu. Išlo o niekoľko zásad, ktoré mali štátnemu molochovi ušetriť ročne desiatky miliónov. Len automatizácia tratí, čiže nahradenie výpravcov technológiami, mala ročne štátnemu molochovi ušetriť zhruba 26 miliónov eur.

image

Za prácou a nákupmi do Maďarska? Z Bratislavy zamieri nový vlak na juh

Napĺňanie záväzkov však nejde úplne podľa plánov. Kým začiatkom vlaňajška podpísali železnice so štátom zmluvu na dotácie vo výške zhruba 240 miliónov eur, na konci roka to bolo po niekoľkých dodatkoch až o 140 miliónov viac. Za posledným decembrovým zvýšením o 80 miliónov malo byť najmä zdražovanie energií

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Automaticky prebrané zo zdroja: https://hnonline.sk/96062116-zeleznice-chcu-menej-zamestnancov-na-troch-tratiach-ubudnut-maju-stovky-ludi.

Back to top button